Měsíční píseň


Autor: Patricia Briggs
Originální název: Moon Called
Knižní série: Mercy Thompsonová
Originální název série: Mercedes Thompson
Díl série: první
Žánr: fantasy, vlkodlaci, fae, upíři

Oficiální stránky autora

Anotace
Vlkodlaci můžou být nebezpeční, když se jim připletete do cesty, ale pokud jste opatrní, nechají vás na pokoji. Umí se dobře skrývat před lidmi, ale já nejsem člověk. Když na ně narazím, poznám je a oni poznají mě – Mercy Thompsonovou…
Mercy Thompsonová má za souseda vlkodlaka. V autodílně opravuje mikrobus patřící upírovi. Její bývalý šéf je gnón… Ale ani Mercy není úplně normální… a její pouto s tajemným světem nadpřirozena ji brzy dostane do pořádného průšvihu.


Nakladatelství CZ: Fantom Print
Nakladatelství EN: Penguin Group
Počet stran: 288
Vydáno CZ: říjen 2009
Vydáno EN: únor 2006
ISBN: 978-80-7398-056-6


Děj (obsahuje spoilery)
Mladá a šikovná automechanička, Mercedes Thompson, se nechtěně zaplete do útoku na dům Alfy místní vlkodlačí smečky. Zachrání dominantnímu Adamovi Hauptmanovi život a odveze ho do domu Brana, pána všech vlkodlaků.

Když se Adam zotaví, vrací se zpět do města i s Branovým synem Samuelem, aby zjistili, kdo stojí za oním útokem a našli Adamovu unesenou dceru. S pomocí Mercyina přítele upíra Stefana a jeho paní se jim podaří zjistit, kde by se měla nová smečka vlkodlaků skrývat, ale dům je prázdný. Byla to léčka a na místě unesou i Adama.

Mercedes má v domě návštěvu v podobě jednoho vlkodlaka a jeho dvou synů. To oni útočili na Adamův dům spolu se smečkou Gerryho Wallace, vlkodlačího politika podřízeného Branovi. Pomocí léček a lstí chtěl zařídit, aby Bran zjistil, kdo stojí za útoky a zabil ho a zároveň, aby jeho otec, čerstvý vlkodlak, uvěřil, že je nevinný.

Doktor Wallace by pak jistě napadl Brana, aby pomstil syna a tím by zkrotil vlkodlaka uvnitř sebe. Zároveň Gerry podplatil čaroděje, aby zajistil otcovu výhru. Tím pádem by jeho otec, muž, který se nedokázal smířit se svým prokletím a odmítal s vlkem uvnitř sebe splynout, začal ovládat a nemusel být v zájmu uchování tajemství a bezpečí lidí zabit.

Nikdo ale nepočítal s Mercedes, kožoměňcem měnícím se v kojota, která Adama i jeho dceru zachrání a prokoukne lest Gerryho. Ten musí být bohužel zničen.

Mercedes se při tom všem sblíží s Adamem a párkrát si spolu vyrazí, brzy ale pochopí, že její paličatost a volnost by se s dominantním alfa vlkodlakem nikdy neskloubila.

Hodnocení 
Na začátek se musím přiznat, že mě knížka naprosto pohltila a když jsem ve tři v noci přečetla poslední stránku, nemohla jsem dospat, jak jsem se těšila, až si zajdu do knihovny zjistit, jestli je druhý díl volný - nakonec jsem skončila v knihkupectví, protože jsem ho prostě potřebovala. Je nutno také poznamenat, že to nebylo nějakou nadměrnou napínavostí nebo bravurností - ano, kniha je velmi dobře napsaná a zpracovaná. Mě spíš okouzlil děj a svět, který autorka dokázala vytvořit. Tohle moc holkám, zvlášť mladším, nedoporučuju - ze zkušenosti vím, že většina z nich prostě chce akci a alespoň v pozadí nějaký zamilovaný a romantický příběh - zdě nic takového, až na malé náznaky a aférky z minulosti, není. Čistě akce, svět vlkodlaků, fae, kožoměnců, upírů a čarodějů!



1 komentář:

  1. ahoj, chtěla bych poděkovat za tyhle stránky.
    Původně jsem jen hledala něco o dalších dílech Krevních pout, když jsem narazila na tvůj blog. Z nudy jsem si přečetla tvoje recenze a objevila skvělé knihy, resp.série (které by mne v knihkupectví podle anotace nijak zvlášť nezaujaly).
    Takže: Díky
    Henutsen(@centrum.cz)

    Ještě otázečka: Na některých blozích je možné dostat automatický e-mail, když se obsah změní. Jde to i tady?

    OdpovědětVymazat